środa, 2 stycznia 2013

Pamiętajmy o cytologii!

Zostań SUPERBOHATERKĄ. Zrób cytologię!

Zatrzymajmy się czasem na chwile i pomyślmy o rzeczach dużo ważniejszych niż szminka, nowe buty czy jaką kawę sobie dziś zafunduje w pobliskiej kawiarni...
Ogólnopolska Organizacja na rzecz walki z rakiem szyjki macicy i rakiem jajnika.



Kochane pamiętajmy wszystkie o regularnych badaniach cytologicznych!

Zajrzyjcie proszę na stronę poniżej. Znajdziecie tam cenną wiedzę, poruszające historie kobiet, informacje o profilaktyce i leczeniu, różne ważne kontakty i kampanie.

Nie mówmy nigdy, że nie mamy czasu na wizytę u lekarza, że nam nie po drodze itp. To zwykłe wymówki. Badanie trwa kilka chwil, jest powszechnie dostępne, a może nie raz uratować nam zdrowie i nawet życie!
Pamiętamy często gdzie jest jakaś promocja, kiedy zaczynają się wyprzedaże itp., pamiętajmy zatem także o swoim zdrowiu i tym ważnym badaniu!


Aby uprzyjemnić wizytę i by było nam raźniej, możecie wybrać się na nią z przyjaciółką, partnerem, mamą, siostrą, a po zafundować sobie wspólną kawę czy sałatkę lub skusić się na nową pomadkę:)

Nie wstydźmy się też o tym rozmawiać. Żyjemy w XXI wieku, cytologia to nie powinno być słowo kojarzące nam się ze wstydem. Absolutnie!

Jeśli wiecie o tym, że jakaś bliska Wam kobieta dawno tego badania nie robiła, namówcie ją by iść razem. Do gabinetu z nią nie wejdziecie:), ale taka wspólna "wyprawa" może być naprawdę miła.


Pamiętajmy, że nowoczesna, mądra i piękna, zadbana kobieta to przede wszystkim świadoma kobieta!


Kwiat Kobiecości jest także na FaceBook'u. Warto polubić:)



Pozdrawiam,
Magda

31 komentarzy:

  1. co do szczepień to się nie zgadzam, kosztują kupę kasy a gwarancji niema, ponieważ jest więcej odmian wirusów a szczepionka działa tylko na jedną czy dwie...
    cytologie zafunduję sobie w lutym, jeszcze nie mam 25lat i niestety przychodzi mi za badanie płacić, ale warto raz w roku zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi sie ze raz w roku jest darmowa dla wszystkich kobiet :/

      Usuń
    2. Co do szczepień to moja wiedz w tym względzie niestety jest mała więc nie podejmuje się dyskusji. Sama takiemu szczepieniu się nie poddawałam.
      Ja uważam, że nawet każda kobieta nawet przed 25 rokiem życia powinna takie badanie robić. Wiele placówek raz na jakiś czas robi takie akcje, że nawet bardzo młode kobiety w określonych dniach mogą wykonać cytologię za darmo. Poza tym nawet jeśli termin nam nie pasuje, to tak myślę, ile w roku wydajemy na bzdety typu kolejny cień, podkład, lakier...to już lepiej wydać na przydatne badanie. Na stronie organizacji http://www.kwiatkobiecosci.pl/ są zawsze aktualne informacje, gdzie można badanie wykonać za darmo. Np. teraz do końca stycznia cytologie z kuponem z tej strony można wykonać gratis w placówkach Luxmed.

      Usuń
    3. Wg ustawy darmowa jest między 25-59 rokiem życia. Jednak wiele placówek robi akcje darmowej cytologii dla każdego także poza tym wielkiem, ale to już w określonych dniach w roku.

      Usuń
    4. Poza tym jeśli leczymy się państwowo czyli jesteśmy ubezpieczeni, to każdemu z nas przysługuje cytologia za darmo i możemy poprosić o takie badanie przy standardowej wizycie u ginekologa. Zero kosztów.
      Jeśli leczymy się prywatnie z tego co wiem badanie kosztuje 30-40 PLN samo (w zależności od miejsca zamieszkania). Jeśli połączone z wizytą u naszego lekarza to najczęściej jest wliczane już w koszt wizyty.

      Usuń
    5. Ja chodze panstwowo i jest za darmo na pewno. Nawet nie musialam sie prosic, bo lekarka sama zaproponowala :)

      Usuń
    6. Dokładnie tak! Jak nawet lekarz nie zaproponuje, to jeśli powiemy, że chcemy takie badanie, nie może nam odmówić.

      Usuń
    7. Cytologia u kobiet, które rozpoczęły współżycie seksualne jest darmowa w każdej poradni ginekologicznej, które jak wiemy nie są zrejonizowane :) Owszem, o częstotliwości wykonywania tego badania decyduje lekarz, ale powinno ją się robić nie rzadziej niż raz na dwa lata i to bez względu na wiek :) Rak szyjki macicy czy stany przedrakowe są bardzo niebezpieczne dla naszego zdrowia - wszystkie o tym wiemy.
      3 lata temu miała cytologię na medal - posługując się dawnym oznakowaniem - miałam tzw. jedynkę, mimo 40 lat :)
      W zeszłym roku w czerwcu okazało się, że mam silny stan przedrakowy. Jestem po wycięciu kawałeczka szyjki macicy i jeszcze w tym miesiącu pędzę zrobić kolejną cytologię, aby sprawdzić czy wszystko jest aby na pewno ok. Badanie pod mikroskopem w dużym powiększeniu nic nie wykazało, ale lepiej dmuchać na zimne.
      Badajmy się dziewczyny, bo nie znamy dnia ani godziny :)
      Pozdrawiam,
      Monika.

      Usuń
    8. Moniko dziękuję Ci za ten komentarz. Ja także apeluje, żeby cytologię robić często!
      Mam nadzieję, że wszystko będzie z Twoim zdrowiem ok. Mocno w to wierze i wiem to! Pozdrawiam Cię z całego serca!

      Usuń
    9. Cała przyjemność po mojej stronie :)
      Dziękuję :*

      Usuń
  2. No ja robię co pół roku i jeśli sama się ociągam to mój lekarz sam z siebie dzwoni i przypomina. Ale akcja świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna inicjatywa! Prawda jest taka, że jeśli same o siebie dokładnie nie zadbamy, to nikt tego nie zrobi... Warto uprawiać sport i robić regularne badania. Takie akcje ośmielają też wiele dziewczyn, które wstydzą się mówić o cytologii i omijają ten temat szerokim łukiem. Dziewczyny apeluję: zapytajcie swoje koleżanki czy robiły cytologię w minionym roku, dajcie dobry przykład! Magda: super akcja!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mądry, społeczny post :)
    jestem umówiona w lutym!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja Mama dzięki regularnym wizytom u lekarza wygrała z rakiem piersi :))) bo został w miarę szybko zdiagnozowany. Z kolei teraz mamy właśnie problemy ginekologiczne w związku z podawaniem leków hormonalnych, ale ginekolog co 4-6 miesięcy i mimo stresu jest dobrze :)
    Sama chodzę nie tylko do ginekologa, ale robię sobie kontrolnie morfologię i odwiedzam mojego internistę. Jestem nastawiona optymistycznie i nie zamierzam sobie marnować życia, bo olałam badania albo bolał mnie brzuch, ale niwelowałam problem zażywając tabletki. Kobiety, badajcie się, bo cokolwiek się dzieje, wcześniej wykrywając mamy szansę!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszą mnie takie postawy. Ja także dbam bardzo o morfologie, nawet moja pani doktor bardziej o to dba niż ja i zawsze mi o tym przypomina:)
      Zdrowia dla Ciebie i mamy!

      Usuń
  6. ja mam 24 lata, w wieku bodajże 20 poprosiłam o cytologię panią dr w przychodni- odmówiła mi mówiąc, że jestem za młoda. Kuzynka miała nowotwór jajnika w wieku 17 lat... więc nie ma na to reguły i nosi mnie jak słyszę kogoś tak niedoedukowanego. Od czasu ciąży chodzę do ginekologa prywatnie i tam cytologie robi bez problemu, za 30zł- raz na rok czy 2 można sobie spokojnie pozwolić.

    OdpowiedzUsuń
  7. czy będąc nastolatką, która nie rozpoczęła jeszcze współżycia, dobrze byłoby zrobić to badanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o rak szyjki macicy to nie ma żadnych doniesień by wykryto go u dziewic. Nowotwór ten wywołuje wirus HPV, przenoszony przez współżycie. Zaleca się zatem by kobiety współżyjące wykonywały regularną cytologię, bo są na ten wirus narażone. Inaczej jest z rakiem jajników, choć tu zachorowania u nastolatek są niezwykle rzadkie i zwykle towarzyszą temu różne objawy. Więcej informacji znajdziesz na stronie z postu. Tam jest dużo wiedzy na ten temat.
      Nie wiem ile masz lat, ale jeśli jesteś bardzo młodziutka i nie ma jakiś wyraźnych wskazań, to uważam, że z cytologią możesz zaczekać. Nie jest to badanie bolesne ale dla dziewicy może być, pewna bariera psychiczna z nim związana.
      Co nie oznacza, że cytologii nie wykonuje się u dziewic. Wykonuje się jak najbardziej. Z całą jednak pewnością szczególnie o to badanie powinny zadbać kobiety już nie będące dziewicami.

      Usuń
  8. haha, nie ma to jak przekaz przez komiks;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię co roku cytologię, za darmo, na NFZ i nie mają patyczków z watą:) Nie czekam w kolejkach, nie płacę, nie wykłócam się o skierowanie - aż dziw bierze, że to nasze NFZ:) I właśnie na dniach idę odebrać wyniki w końcu, ciągle coś mi wypada i nie mogę dojść do przychodni:)
    Może też post o samobadaniu piersi? To też taki problematyczny temat.
    Takich tematów gdy chodzi o zdrowie nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Proszę o nie reklamowanie w komentarzach swoich stron, blogów, sklepów itp. Będę wdzięczna za nie linkowanie i uszanowanie tego. W innym przypadku będę je natychmiast kasować.
Magdalena